Як за 10 днів виконати завдання, що до цього робилося за 4-5 місяців?

У багатьох частинах світу, де для імпорту нафти та газу використовуються танкери, нафтопереробні заводи та термінали зберігання зазвичай розташовані поблизу портів. Перевантаження між судном та береговим об'єктом здійснюється через причали та складні системи трубопроводів вздовж них.

Огляд цих причалів на предмет корозії та витоків — це велика робота, яка зазвичай потребує значного часу, грошей та роботи в небезпечних умовах. Цього разу історія про нідерландську незалежну компанію, яка займається нафтовими резервуарами, якій допоміг безпілотник  DJI Matrice 300 RTK (M300), оснащений корисним навантаженням Zenmuse H20T.

Jetty Pipeline Inspection - M300

Інспекція трубопроводів причалів

У Карачі, промисловому та фінансовому центрі Пакистану, розташовані два великі порти та три термінали зрідженого природного газу (ЗПГ). Найбільший із цих терміналів, що складається з причалу завдовжки 1,4 км, розташований у Порт-Касімі. Газопровід високого тиску, що проходить вздовж 23-річного причалу, експлуатується роттердамською компанією Royal Vopak та пакистанською транснаціональною корпорацією Engro. ЗПГ з цього об'єкта постачається пакистанській державній компанії Sui Southern Gas Company.

Jetty Pipeline Inspection - M300 low res

Враховуючи стрижневу роль, яку відіграє ЗПГ-термінал в енергетичних потребах Пакистану, для забезпечення безперебійної роботи необхідні регулярні перевірки. Проте традиційні ручні інспекції є надзвичайно дорогою та виснажливою справою.

Весь процес може тривати від чотирьох до п'яти місяців. Доводиться будувати тимчасові ліси й орендувати естакади. А оскільки причал стирчить із води і є складним для доступу, інспекційна команда не має іншого вибору, окрім як наражати себе на ризик, збираючи дані вручну. Але все змінилося з наближенням терміну проведення інспекції у 2022 році.

Коли безпілотники творять історію...

Останніми роками безпілотники повністю змінили підхід комунальних та нафтогазових компаній до управління своїми промисловими активами. Дрони допомагають швидко виявляти загрози, бачити «сліпі зони» та підвищувати загальну ефективність інспекцій. Майже завжди їх можна розгорнути без зупинки роботи, щоб мінімізувати витрати на технічне обслуговування. Не варто забувати, що використання безпілотників не лише захищає працівників від потенційної небезпеки, це ще й автоматизація, корисна для місій, що повторюються, адже можна порівнювати результати між собою.

Саме з цих причин компанія Royal Vopak звернулася до постачальника послуг безпілотників VTOL Dynamics.

Jetty Pipeline Inspection CEO

Компанії доручили знайти рішення промислового класу, щоб обстежити металеву конструкцію всього причалу. Компанія вирішила використати безпілотник DJI M300 RTK із корисним навантаженням H20T. Його розмістили на верхнє кріплення.

Jetty Pipeline Inspection - M300 Upward Gimbal
M300 може оглядати нижню частину причалу завдяки встановленій на верхнє кріплення камері H20T 

Флагманський, перший в історії Пакистану подібний проєкт завершив інспекцію причалу за рекордні 10 робочих днів.

«Зазвичай ця робота займає 4-5 місяців, і ми щоразу з жахом чекали на неї. Завдяки DJI M300 RTK і H20T ми впоралися всього за 10 днів»
 — Таймур Афзал, заступник менеджера з цифрової трансформації, Vopak

DJI M300 RTK: створений для складних інспекцій

VTOL Dynamics зазначає, що вибір правильного літального апарата й датчика був надзвичайно важливим для проєкту. Перед командою стояло кілька завдань, включаючи жорсткий графік припливів та відливів, пориви вітру до 15 м/с, магнітні перешкоди, спричинені сталевими конструкціями, та пошук оптимальних точок доступу до важкодоступних місць у відкритому морі, щоб можна було зібрати дані з кожного сантиметра 1,4- км причалу.

Але ще більшою проблемою для екіпажу була безпека. Причал щодня перевозить тисячі кубометрів леткого палива, і будь-який непередбачений інцидент може поставити під загрозу безпеку сотень людей та майна на мільйони доларів.

Jetty Pipeline Inspection - M300 Sunset

Вибрали DJI M300 RTK, оскільки VTOL Dynamics вже кілька разів використовувала його на інших складних робочих майданчиках. Команда була вражена надійністю та продуктивністю платформи.

M300 RTK оснащений потужними двигунами, які забезпечують безпрецедентну маневреність, прискорення та маневреність навіть за сильного вітру та в суворих умовах. Дрон може протистояти впливу сольових відкладень та корозії, що важливо для безперервної роботи у складних умовах берегової зони. Крім того, дрон із класом захисту IP45 оснащений системою уникнення зіткнень нового покоління, а також рядом резервних систем для підтримання безпеки за надзвичайної ситуації.

Корисне навантаження H20T є не менш вражаючим рішенням з чотирма датчиками, що складається з 20-Мп зум-камери, 12-Мп ширококутної камери, радіометричної теплової камери із роздільною здатністю 640×512 і 1200-метрового лазерного далекоміра. Крім виявлення температурних аномалій, H20T створює надчіткі зображення завдяки гібридному оптичному зуму 23× — це дає змогу інспекторам детальніше оцінити стан об'єкта.

Підсумки

Навед Алі, засновник компанії VTOL Dynamics, наголошує, що його команда не змогла б виконати цю роботу без такого сучасного обладнання як дрон DJI M300 RTK та датчик H20T.

«Незважаючи на те, що ми використали безпілотник у десятках різних проєктів, інспекція причалу була найприємнішою для всієї команди, оскільки ми змогли за 10 днів зробити те, що протягом останніх 23 років робилося за 4-5 місяців»
- Навед Алі, засновник та генеральний директор VTOL Dynamics.

Тепер компанія Vopak планує проводити усі майбутні інспекції своїх причалів за допомогою безпілотників. Якщо ви також хочете зробити свої інспекції активів простіше, ніж будь-коли, використовуючи M300 RTK та корисне навантаження Zenmuse серії H20T, зв'яжіться із сертифікованим представником DJI поблизу вас.