WeRobotics – неприбуткова організація, зареєстрована в США і Швейцарії, існує з 2015 року. У сферу інтересів WeRobotics входить, як випливає з назви, робототехніка, причому здебільше - літаюча. WeRobotics працює над різними аспектами використання сучасних технологій БПЛА в операціях з порятунку, екологічних програмах, медичних проектах i т.i. Характерна особливість WeRobotics – створення локальних центрів, що сприяють розвитку регіонів, які важко назвати центрами сучасних технологій.
Нещодавно WeRobotics повідомила, що компанія Pfizer уклала з нею контракт на розробку нового проекту вантажних мультикоптерiв. Це не перший спільний досвід: раніше в рамках партнерства з Pfizer проводилися роботи зі створення підвісу, що перетворює високонадійний промисловий коптер DJI Matrice 600 в вантажний безпілотний літальний апарат. В рамках того проекту партнери WeRobotics з Flying Labs в Домініканській Республіці використовували перепрофільований гексакоптер M600 для доставки ліків в віддалені медичні установи. Це робилося щоб продемонструвати можливості використання БПЛА місцевою владою для вирішення логістичних завдань. Також перероблений в «вантажівку» DJI M600 дуже успішно використовувався для експрес-доставки аналізів пацієнтів відділенням Flying Labs у Непалі. Модифіковану версію DJI Matrice 600 відправили і в філіппінську Flying Labs, результати впровадження очікуються в самому найближчому майбутньому. Інформація (англійською мовою) про модифікацію DJI M600 доступна доступна тут, а повний звіт (англійською мовою) про проект в Домініканській Республіці - тут.

Новий контракт з Pfizer спрямований на розробку вантажної модифікації Matrice 300, найнадійнішого промислового мультикоптера DJI. M600 і зараз задовольняє потреби Flying Labs, однак M300 має додаткові переваги. Новітній промисловий коптер DJI може витримувати найсуворіші погодні умови. Платформа також має кілька спеціалізованих датчиків для запобігання зіткнень, що робить її надзвичайно безпечною як для наземних, так і для повітряних об'єктів. Більш того, Matrice 300 має вдвічі більший ніж M600 час польоту. Дальність польоту M300 досягає 25 км в порівнянні з дальністю в 10 км у M600. Передбачається, що корисне навантаження Matrice 300 складе близько 1,5 кг.

Новий проект з Pfizer реалізується в особливий час. Вакцини від COVID-19 необхідно поширювати в великих масштабах, і вони повинні доходити до найвіддаленіших місць.

Хоча WeRobotics успішно спроектувала, протестувала і розгорнула вантажну модифікацію M600 на трьох континентах, виконання аналогічного проекту для Matrice 300 пов'язане з певними складностями. Проте, висококваліфікована команда інженерів WeRobotics сподівається на успіх.

З 2016 року фахівці WeRobotics брали участь в декількох проектах зі створення вантажних коптеров в різних країнах і на різних континентах.

Дві проблеми, які залишалися незмінними протягом усього цього часу, – зручність використання і доступність (вірніше їх відсутність) вантажних коптеров для доставки на невеликі відстані, тобто до 25 кілометрів. Відсутність зручності і простоти використання і фактична відсутність потрібних дронів завадили десяткам проектів мережі Flying Labs злетіти.

Це пояснює, чому в переважній більшості проектів вантажних коптеров WeRobotics до теперішнього часу використовувалися дрони для збору даних, які інженери перепрофілювали у вантажні. Незважаючи на проблеми, пов'язані з перепрофілюванням, такий підхід як і раніше допомагає забезпечувати зручність і низькі витрати, а також дозволяє операторам застосовувати один і той же простий у використанні БПЛА і для збору даних і для доставки, тим самим збільшуючи обсяг послуг, які вони можуть запропонувати.

Таким чином, замість того, щоб намагатися створити якийсь новий дрон виключно для доставки, фахівці WeRobotics вирішили зосередитися на розробці універсального підвісу, призначеного для роботи з існуючими промисловими мультикоптерами, перетворюючи їх на вантажні. І хоча DJI Matrice 300 коштує дорожче, ніж M600, M300 залишається більш доступним, ніж більшість наявних у продажу вантажних дронів. Важливий факт: Matrice 300 підтримується компанією з капіталом в 15 мільярдів доларів, а це значить, що він залишиться на ринку через 5 років, як і M600.

Великий інтерес до вантажної модифікації DJI Matrice 300 не означає, що вона задовольнить всі потреби доставки. Універсального рішення, швидше за все, немає. WeRobotics безумовно не конкурує з провідними виробниками вантажних дронів. Вони і не змогли б серйозно змагатися, навіть якщо б захотіли: адже WeRobotics неприбуткова громадська організація, а не комерційна компанія. В даний момент WeRobotics фокусується на доставках на малі відстані задля того щоб накопичити реальний досвід на місцях у сфері доставок за допомогою БПЛА, в той час як провідні гравці галузі проектують свої дрони для доставки на відстані від 60 до 300 км.

І останнє, але не менш важливе: основну увага WeRobotics приділяє розвитку Flying Labs. Переважна більшість з більш ніж 30 «літаючих лабораторій» по всьому світу прагнуть використовувати мультикоптери для доставки в цілях охорони здоров'я та інших соціальних благ. Надання їм доступу до вантажних версій DJI Matrice 300 буде мати велике значення для демократизації технології вантажних дронів, дозволяючи місцевим експертам самостійно розвивати, наприклад, доставку життєво важливих вакцин в сільські громади.