Зйомка дикої природи – професія, де робота виходить далеко за рамки камери. Фотограф демонструє надзвичайну красу природи, яку мало хто коли-небудь побачить на власні очі. Як художник, він поєднує в собі благоговіння перед природою та місію її захисту. Сьогодні, можливо, немає нікого, хто втілює ці принципи краще, ніж Пол Ніклен.

Пол – фотограф природи, морський біолог і активіст з охорони природи, який використовує візуальне середовище, щоб спілкуватися зі світом і надихати на дії. Він десятиліттями спілкувався з тваринами зблизька, фіксуючи невимушені моменти в екстремальних умовах. Його зацікавила аерофотозйомка, щоб розповідати історії дикої природи з абсолютно нової точки зору. Ніклен ділиться недавнім досвідом роботи з DJI Mavic 3 Cine і роллю, яку дрони відіграють у його мистецькій і природоохоронній діяльності.

Як Ви прийшли до кар’єри фотографа дикої природи?

Я закохався в полярні регіони, коли ріс серед інуїтів канадської Арктики. Цей досвід підштовхнув мій інтерес до охорони природи та надихнув вступити до університету, де я став біологом. Вдячний за можливість працювати з харизматичною мегафауною: рисями, вовками та білими ведмедями, але після чотирьох років збору даних стало зрозуміло, що красиве візуальне оповідання є кращим засобом для внесення змін. Я змінив курс і віддав своє серце фотографії протягом п’яти років, перш ніж отримати своє перше призначення в National Geographic, де мені пощастило провести два десятиліття, захоплюючи десятки мільйонів людей своїми знімками. Протягом останніх п’яти років ми з моєю партнеркою, Крістіною Міттермаєр, заснували та працювали над розвитком SeaLegacy, нашої природоохоронної некомерційної організації. На цей момент наша мета — створити глобальний рух на підтримку хворих світових океанів до того, як вичерпається час, щоб їх врятувати.

Як фотографія дикої природи може вплинути на аудиторію?

Фотографія чудова тим, що вона забезпечує легкий вихід на важливі розмови щодо питань збереження. Використовуючи силу фото скрізь (наприклад, у соціальних мережах, на моєму веб-сайті та Only One), ми можемо залучити нових людей до обговорення. Я виявив, що найкраще працює підхід «удар, удар, удар» (якщо позичити боксерську аналогію). Перший джеб — це прекрасний момент, здатний підкорити серця. Другий джеб — це цікавий, пов’язаний факт, який збуджує уяву. Удар — запрошення приєднатися до вирішення важливого питання. Завжди прагну підтримувати наукову чесність і утримуюся від сенсацій і перебільшень, тому що завоювання довіри та поваги моєї аудиторії є важливим. Я хочу, щоб вони трималися мене, тому що ця подорож неможлива, якщо ми не здійснимо її разом.

Як аерофотозйомка допомагає Вам творити?

Авіація була одержимістю всього життя. Під час роботи в National Geographic я купив власний літак, щоб фотографувати нарвалів та іншу арктичну дику природу з неба. Це завжди був виклик — я ніколи не міг літати досить низько, мій апарат мав підтримувати певну швидкість, а умови мали бути ідеальними. Наведення також ніколи не було можливістю. Більше ніж будь-який інший інструмент у моїй справі, дрони за одну ніч змінили те, як я бачив, як я планував і, зрештою, як я знімав і фотографував. Вони давали змогу дешево розвідувати локацію, зависали на місці під час знімання та не турбувати тварин. Я пам’ятаю один випадок кілька років тому, я шукав білух в Арктиці. Ми заїхали в бухту, побачивши кілька з них на поверхні, коли наш Phantom 3 виявив ще більший сюрприз: величезна група з п’ятисот чи шестисот білух у всіх напрямках зібралася просто під поверхнею океану. Це був один із найпрекрасніших моментів, які я коли-небудь переживав, і ми могли пропливти повз, нічого не помітивши, якби на борту не було дрона.

Звідки береться Ваше творче бачення та пристрасть, і як це впливає на Вашу роботу?

Мене завжди дуже цікавила природа, дика природа та різні екосистеми, з яких складається наша планета. Коли я прибуваю в якесь місце, пріоритетом є його огляд із найвищої можливої точки, незалежно від того, що це означає: підйом на гору, оренду гелікоптера чи посадку на літак. Вид на нашу Землю згори мене надихає, і сьогодні я можу отримати доступ до неї, просто розкривши невелику валізу та запустивши свій дрон у небо.

Яка різниця між зйомкою з неба та з землі?

Коли я знімаю світ на рівні очей, я нікого не дивую — люди вже знають, як виглядає з цього ракурсу білий ведмідь чи пінгвін. Зйомки з неба — це бачення світу з несподіваного ракурсу. Це дає мені змогу фіксувати форми, кольори, візерунки та перспективи, які моя аудиторія, будь-хто з нас, інакше ніколи би не побачила.

Які у вас враження від Mavic 3?

Мене надзвичайно вразив Mavic 2, але Mavic 3 — це найбільший стрибок у безпілотних технологіях, який я бачив із самого початку. Елементи керування, льотні характеристики, чіткість зображення, якість відеоматеріалів та фотографій і здатність працювати проти вітру — все це чудово. Це справді найдосконаліший безпілотник сьогодні, і все це в неймовірно маленькій упаковці.

Які переваги камери 4/3 CMOS Hasselblad?

Як візуальний оповідач, єдине, що не дає мені спокою, це коли я знаю, що зображення незабаром буде здаватися застарілим, оскільки технологія, за допомогою якої я його зняв, усе ще вдосконалюється. Регульована діафрагма, високий динамічний діапазон, якість скла та великий сенсор є ознаками того, що цей дрон настільки розвинувся, що зображення, будуть актуальними ще дуже довго.

Чи допоміг Вам Mavic 3 подолати якісь труднощі?

Наші інструменти повинні добре працювати в складних ситуаціях, із якими ми стикаємося в роботі. Наприклад, часто є можливість знімати неймовірні кадри, коли катамаран SeaLegacy 1 пливе зі швидкістю десять вузлів із сильним бічним вітром. Зупинка човна неможлива, тому ми покладаємося на здатність Mavic 3 відстежувати наше судно, що рухається під час зйомки, а потім повернутися та безпечно приземлитися після 4-кілометрового польоту над відкритим океаном.

Яка ваша улюблена функція Mavic 3 Cine?

Я в захваті від великого, яскравого, красивого дисплея DJI RC Pro, особливо після того, як я багато років дивився на екран телефону. Мені також подобається робота дрона під час польоту, особливо надійність датчиків під час наближення до перешкод, що вселяє впевненість, коли я працюю в небезпечних умовах. Не в останню чергу подобається знати, що я роблю зображення найвищої якості.

Які фото принесли Вам найбільше задоволення, і як Ви їх створили?

Зграя дельфінів підійшла до нашого човна, коли ми прямували в Анкоридж. Вони лише ненадовго обійшли нас, перш ніж ми їх зацікавили, та попрямували назад у відкриті води, тому ми послали за ними Mavic 3, сподіваючись на непомітний обліт. Мрією режисера було спостерігати за природною поведінкою дельфіна, коли він тримав курс, абсолютно не зважаючи на нашу присутність, за винятком випадкового погляду вгору.