Із моменту створення першого комп’ютера в середині 20-го століття та дебюту першого iPhone від Apple у 2007 році здійснилася справжня технологічна революція.

Виклики глобальної пандемії та її наслідків прискорили потребу в цих технологічних рішеннях із небаченою раніше швидкістю.

Хоча потреба зростає, розробка програмного забезпечення стала надзвичайно складною, а процеси так званої Великої Відставки (суттєвого скорочення спеціалістів в IT-компаніях) сильно вдарили по цій галузі, йдеться в матеріалі Venture Beat.

Наприклад, в Індії — головному джерелі світових технічних талантів — у 2021 році рівень відтоку зріс понад 30%, а зарплати зросли більш ніж на 50%. Одночасно війна в Україні фактично відрізала 450 000 робітників у Росії та Білорусі від західних економік.

Адаптивні системи та процеси

Прискорений темп розвитку технологій у поєднанні з серйозними соціально-економічними та політичними змінами диктує, що ми не тільки будуємо по-іншому, але й будуємо з розумом. Нам потрібно більше систем і процесів, які можуть адаптуватися, вивчати та застосовувати ці знання, щоб задовольнити мінливі потреби компаній і споживачів не тільки сьогодні, але й завтра.

Штучний інтелект (ШІ) вже став головною рушійною силою нових технологій, від big data до робототехніки та Інтернету речей. На основі історії користувачів, досвіду та поточних шаблонів ШІ може швидко й ефективно задовольняти потреби багатьох користувачів, базуючись на принципах навчання та методах обробки природної мови (NLP).

Ця технологія дає змогу системам отримувати доступ і розгортати величезні обсяги даних і процесів без необхідності серйозного втручання людини. І в міру розвитку інтелекту ШІ не лише забезпечує кращі результати, але й прогнозує та планує впровадження в майбутньому.

Сьогодні штучний інтелект іще більше трансформує простір розробки програмного забезпечення та полегшує його створення для компаній будь-якого розміру. Штучний інтелект відкриває більше можливостей як для малого бізнесу, так і для підприємств для більш швидкої та ефективної розробки програмного забезпечення та, зрештою, зростання й залучення за допомогою інтелекту.

Woman with bionic technology touching robot arm

Але як?

Інтелект і прийняття рішень

Дані збираються, а рішення приймаються через конвеєрну лінію на основі ШІ. Приблизно так само, як працює традиційна конвеєрна лінія, розвиток технологій може отримати вигоду від того, що було раніше.

Ця нова лінія збирання об’єднує знання, отримані від часто використовуваних функцій для створення більш доступного програмного забезпечення й застосунків швидко й масштабно. Додавши до цього таланти людей, програмне забезпечення можна розробляти в 6 разів швидше та за чверть вартості.

Функціональність штучного інтелекту додатково розширена в кодуванні, процесі, де, брак навіть дужки чи крапки з комою може спричинити серйозну помилку. Системи штучного інтелекту здатні навчитися автоматично виявляти ці помилки (і більше серйозних!) і пропонувати заміни, заощаджуючи години людського часу, які були б витрачені на пошук помилок і налагодження системи. Ці години люди можуть витратити на те, що ми вміємо найкраще: творчо думати, як вирішити проблеми.

Переосмислена конвеєрна лінія стала найбільш стратегічним способом автоматизації завдань розробки, які інакше включають багаторівневе втручання людини та можуть суттєво вплинути на рентабельність інвестицій.

Інтелект і ефективність

Будь-який розробник програмного забезпечення знає, що незліченна кількість годин обслуговування та гроші витрачаються на керування надлишковими функціями на сервері. Але штучний інтелект може посилатися на дані з багатьох джерел та визначити цей надлишок, який спрощує поточне технічне обслуговування, економлячи робочі години та обмежуючи витрати.

Наприклад, ШІ може передбачити код, який збирається написати розробник, що може скоротити натискання клавіш на цілих 70%. Повторне використання коду за допомогою ШІ може заощадити підприємствам значну кількість часу та грошей.

Штучний інтелект виводить тестування на наступний рівень як із точки зору точності, так і швидкості, виявляючи більшість помилок до того, як програмне забезпечення переходить до етапу тестування. Проходячи більше різноманітних тестів, є більше шансів виявити проблеми, які можуть виникнути, коли програми повністю функціонують. 

Інтелект і людський дотик

Багато проєктів програмного забезпечення припиняються, перш ніж вони побачать світ, оскільки вимоги користувачів не задовольняються. Платформи розробки перебувають під тиском через високий попит, зростання вартості та брак компетентних розробників.

Процес збирання, відстеження та перевірки того, що потрібно користувачам, достатньо трудомісткий. Завдяки ШІ розробникам не потрібно переглядати сторінки аналітики та рядки коду, щоб стати ефективнішими. AI може допомогти продемонструвати поведінку та потреби користувачів, полегшуючи розробникам їхнє задоволення.

Але людський дотик залишається важливим. Зрештою, машини створені, щоб служити потребам людства. Здатність штучного інтелекту розуміти та перетворювати людські наміри в програмні інструкції — це те, що зробить наступне покоління розробки безкодового програмного забезпечення можливим.

Завдяки штучному інтелекту, який керує величезною кількістю повторюваних і часто буденних робочих потоків, пов’язаних із розробкою застосунків, люди можуть вільно створювати, впроваджувати інновації та вирішувати проблеми.