Зум-об'єктив DJI Mavic 3 може здатися незначною функцією, але це не так. Насправді є багато способів отримати креативні кадри та ракурси, які зроблять матеріал унікальним. Ось кілька порад!

Перше, що ми зробили, коли з’явився Mavic 2 Zoom кілька років тому, — це взяли дрон на вершину гори і спробували відтворити деякі з епічних фото 90-х і 2000-х років, що були зняті з гелікоптерів за допомогою гіроскопічних стабілізаторів. Вони зроблені на зум-об'єктиви, бо не можна наблизити гелікоптер до об'єктів, і… маємо дивовижні ефекти паралаксу.

Так, це круто, що об'єктив із 7-кратним зумом дає змогу наблизитися до об’єктів, але з точки зору кіновиробництва, справжня цінність у можливості скористатися стисненням, яке відбувається між переднім, середнім та заднім планами. Якщо додати трохи обертання, ми зможемо побачити, як ці шари рухаються з різною швидкістю, і дійсно скористатися перевагами цього паралаксу.

Тож порада номер один — створюйте глибину у своїх знімках: передній, середній і задній план. Оскільки Ви керуєте дроном, перебуваючи високо, спрямуйте свій 7-кратний зум на землю. Найімовірніше, це не створить жодних шарів на Вашому зображенні. Опустіть дрон трохи нижче й подивіться, чи можна отримати елементи переднього, середнього і заднього плану в кадрі.

Друга порада стосується руху камери. Через те, що ми постійно наближаємо об'єкт зйомки, у нас немає ширококутного поля огляду, яке дає нам відчуття руху, до якого ми звикли під час польоту на дроні. Потрібно знайти новий спосіб створення руху в кадрі. і, спираючись на цю ідею шарів, якщо Ви зробите обертальні рухи навколо об'єкта — отримуєте приголомшливе відчуття паралаксу, дуже схоже на голлівудські аерозйомки.

Ви все ще можете отримати хороші результати, літаючи вперед і назад, але через стиснення, яке відбувається під час використання зум-об'єктива, рух стискається, тому Вам дійсно знадобляться елементи переднього плану, щоб дати камері відчуття руху, коли вона подорожує в просторі.

Тепер, коли Ви розумієте, як створювати глибину в кадрі та як рухатися з камерою із зум-об'єктивом, можна використовувати дрон так само, як і ручний стабілізатор. Ви можете наблизитися до об'єкта зйомки й робити красиві обертання навколо нього, щоб досягти тих самих кінематографічних ефектів.

Телефотофокусні відстані призводять до явища, з яким ми, як оператори аерозйомки, не дуже добре знайомі, а саме до малої глибини різкості. Якщо об'єкт зйомки знаходиться дуже близько до камери, тло може бути розфокусованим. Тому вкрай важливо не забувати про фокусування камери. У Mavic 3 є два варіанти фокусування — автофокус і ручне фокусування.

Якщо камера налаштована на автофокус, під час натискання кнопки запису вона встановить фокус автоматично, але цей автофокус буде безперервним. Іноді це може призвести до того, що камера буде постійно шукати фокус під час зйомки.

Це добре, коли у Вас широкий кут і все у фокусі, але тепер, коли є можливість невеликої глибини різкості, коли певні елементи кадру знаходяться у фокусі, а певні — ні, Ви не можете дозволити собі, щоб камера дрона полювала за фокусом під час зйомки. Вона повинна знайти точку фокусування, триматися її та не відходити.

Тому під час зйомки з малою глибиною різкості рекомендується використовувати ручне фокусування. Зайдіть у налаштування камери й виберіть Focus Peaking (Пік фокусування), щоб під час ручного фокусування краще розуміти, де має бути точка фокусування. Тепер, коли є фіксована (і, сподіваємось, точна) точка фокусування, не потрібно турбуватися про те, що камера буде «полювати» на фокус під час зйомки.

Чим більша фокусна відстань камери на дроні, тим складніше контролювати його рух. Більша фокусна відстань посилює вібрації, тремтіння та ривкові рухи стіків. Тому переведіть контролер у режим Cine і переконайтеся, що Ви рухаєте стіками якомога плавніше.

Якщо Ви шукаєте гарну якість зображення, обирайте 7-кратний телеоб'єктив. Це забезпечує значне стиснення об'єктива під час обертання та паралаксів. Якщо Ви перейдете на цифрові зуми 14x або 28x, Вам буде дуже складно керувати камерою, і Ви значно погіршите якість зображення за таких високих зумів.

Навіть із невеликим досвідом та знаннями початківця Ви можете отримати дивовижні знімки, і, сподіваємося, тепер у Вас достатньо натхнення, щоб створити неймовірні кінематографічні знімки.