Джонатон Глін Брірлі є кандидатом на ступінь магістра архітектури та магістра будівельних технологій Массачусетського технологічного інституту. Робота та дослідження Джонатана широко стосуються кількісних методів проектування для досягнення програмних і якісних результатів. Конкретні напрямки досліджень знаходяться на перетині оптимізації конструкції, дизайну денного освітлення та теплового комфорту на відкритому повітрі. Його робота також пов’язана з пов’язаними з архітектурою наслідками міста, від транспорту до житла та освіти.

Вітаю, Джонатон. Чи можете ви коротко розповісти про те, чим ви займаєтесь?

Зараз я навчаюся на магістра архітектури та магістра будівельних технологій в MIT. Разом з моєю курсовою роботою я працюю в Urban Risk Lab над різними дослідницькими проектами та як дизайнер у нещодавньому стартапі MIT DesignX під назвою Roofscapes. 

Як ви думали про інтеграцію дронів у свою сферу?

Я думаю про те, щоб інтегрувати безпілотники в архітектурну практику та дослідження багатьма різними способами, ззовні всередину, зверху і навколо. До недавнього часу використання дронів у сфері архітектури обмежувалося тим, що я б назвав «репрезентативним» використанням. Відео- та фотозйомка є надзвичайно цінною для архітекторів і дизайнерів. Безпілотники також дозволяють архітекторам дуже швидко та легко отримати загальну картину прогресу будівництва під час візиту на об’єкт. Інтеграція дронів у робочий процес і спілкування між архітекторами та будівельниками, підрядниками та клієнтами стане ще більш поширеною. Насправді більшість інженерів спочатку мають відділ дронів саме з цієї причини. З іншого боку, фото- та відеозйомка за допомогою дронів надзвичайно цінні для архітекторів, оскільки вони мають можливість ділитися своїми готовими роботами та отримати більше робіт у майбутньому. Хоча, ймовірно, самі архітектори не знімають ці фотографії та відео, як екстер’єр, так і інтер’єр, зроблені дроном, дозволяють створити надзвичайно креативний і переконливий маркетинговий матеріал з раніше недоступних точок зору.

Завдяки останнім досягненням у машинному навчанні та штучному інтелекті архітектурно-просторові дослідження змогли скористатися перевагами величезних обсягів даних, які може отримувати безпілотний літальний апарат, а також діапазону сенсорних здібностей, які ми можемо використовувати для прийняття інформативних дизайнерських рішень. На думку спадають два проекти з Массачусетського технологічного інституту, хоча їх, безумовно, більше. Перше — це докторське дослідження Норхан Байомі, у якому вона використовує дрони для дослідження впливу будівельних конструкцій на термостійкість за допомогою тепловізору. Норхан також є учасником Airworks, продукту, який використовує дані з дронів для автономного проектування великих площ забудованого середовища. Подібним чином стартап Vertical Analytics, створений Массачусетським технологічним інститутом, використовує знімки безпілотників, щоб допомогти інженерним компаніям перевіряти будівлі та виявляти структурні проблеми. Саме такі дослідницькі та комерційні програми, які використовують інтелектуальний аналіз великих обсягів даних, пропонують дуже багатообіцяючі можливості для інтеграції дронів у архітектурну сферу.

Якими продуктами ви користуєтеся?

Особисто я використовую DJI Mavic Air 2 і експериментував із системою DJI FPV.

Як інтеграція дронів змінило/допомогло архітектурній індустрії та дослідженням?

Я думаю, що інтеграція дронів в архітектурну практику допомогло як великим, так і малим фірмам. Для невеликих фірм доступність створення власних дуже детальних обстежень об’єктів, а також зйомок прогресу будівництва є справді дивовижною можливістю мати вдома. Великі та малі фірми отримують вигоду від легкої аерофотозйомки для маркетингових цілей, а також від можливості створювати дуже точні огляди місця лише за допомогою споживчих товарів. Що стосується архітектурних досліджень, дрони відкрили двері для абсолютно нових типів методів дослідження та дослідницьких питань. У дуже серйозному сенсі дрони додають четвертий вимір інформації, наприклад, тепловізори, для досліджень в антропогенному середовищі.

Яке застосування дронів ви використовували в галузі? У вас є цікаві/круті історії, якими ви можете поділитися?

Двоє основних застосувань, для яких я використовую дрони в архітектурі, — це дослідження об’єктів і представлення дизайн-проектів. Для обстеження місця аерофотознімки та відеоматеріали є надзвичайно цінними під час картографування та розуміння контексту з таким рівнем деталізації, який не забезпечують інші картографічні продукти. Я також використовую фотограмметрію в Metashape або Reality Capture для створення детальних 3D-моделей сітки контексту сайту на основі фотографій і кадрів, зроблених дроном. Ці моделі надзвичайно цінні, оскільки їх можна імпортувати в середовища 3D-моделювання САПР, як-от Rhinoceros 3D, і легко інтегрувати в існуючий робочий процес проектування. Ці 3D-моделі також генерують досить точні топографічні дані, які є важливими в процесі проектування. Зовсім нещодавно, під час студії дизайну восени 2020 року під керівництвом д-ра Джона Ошендорфа, д-ра Сари Карр і Майкла Мерфі під назвою «Школи, стійкі до пандемії», я використав фотограмметрію дронів для дослідження шести початкових шкіл Кембриджа, щоб допомогти визначити місця втручання в дизайн, які б зробити кожну школу більш здоровим і стійким до пандемії середовищем. 

Якби ви могли уявити собі нові можливості використання дронів або технологію, яка дійсно могла б допомогти галузі, що б це було? 

У мене буде дві відповіді, обидві не надто творчі, але потенційно будуть дуже корисними для архітекторів. По-перше, для споживачів-неспеціалістів і в безпілотних літальних апаратах доступні досить спеціальні можливості зондування, такі як LiDAR і тепловізор. Можливо, це виглядає як системи взаємозамінних камер, які є в системах безпілотників вищого класу. Другий пов’язаний, але більше в сфері програмного забезпечення; на даний момент відбувається щось на зразок 3D-революції, коли більше людей, ніж будь-коли, мають доступ до 3D-принтерів і цікавляться 3D-технологіями. Корисно для архітекторів, але функція сама по собі, я хотів би побачити рідну програму DJI та функції польоту, які побудовані на фотограмметрії та 3D-моделюванні. На даний момент робочі процеси фотограмметрії використовують дві або три програми сторонніх розробників і, хоча й не надто обтяжливі, вимагають достатньо обчислювальної потужності та часу. Рідне наскрізне рішення, яке починається з розумного режиму польоту та закінчується текстурованим файлом .obj, було б мрією.