Минуло два роки відтоді, як компанія DJI встановила новий стандарт безпеки дронів. У травні 2019 року на заході у Вашингтоні, округ Колумбія, DJI запустили план із 10 пунктів «Підвищення безпеки» для загальногалузевої безпеки дронів, де DJI взяли на себе безпрецедентне зобов’язання створити складні системи безпеки в дронах. DJI завжди була лідером у галузі технологій дронів, і з нашим планом зберегти небо в безпілотній епосі дронів, DJI також чітко підтвердила своє лідерство у сфері безпеки.

Через два роки DJI все ще лідирує у сфері безпеки. У Сполучених Штатах Федеральна авіаційна адміністрація (FAA) прийняла правило, яке вимагає віддаленого ідентифікатора майже для всіх дронів, і щойно запустило обов’язковий тест на знання безпеки для пілотів користувацьких дронів – подібно до добровільних рішень, які DJI вперше інтегрувала у свої продукти в 2017 році. Інші виробники дронів запустили широкий спектр нових платформ з інноваційними можливостями, але жодна з них не наблизилася до заходів безпеки, розроблених DJI добровільно.

Варто переглянути, до чого закликає DJI у «Підвищення безпеки», які очікування ставлять перед собою та іншими та що ще потрібно зробити:

Тепер DJI встановлює приймачі AirSense ADS-B, які можуть виявляти найближчі пілотовані вертольоти та літаки, що передають сигнали ADS-B, у всі наші дрони вагою понад 250 грамів. Це найбільше одноразове розгортання технології приймача ADS-B в історії, і пілоти безпілотників тепер регулярно кажуть, що це попередило їх, щоб вони уникали пілотованих літаків поблизу.

Конкуренти DJI в галузі дронів відверто не встигають за лідерством. Компанія закликала інших виробників дронів створити добровільні системи геозонування, як DJI вперше зробили у 2013 році, щоб їхні пілоти знали про обмеження повітряного простору та потенційно небезпечні місця польоту. Вони цього не зробили, навіть після того, як за нашим дзвінком послідували подібні дзвінки від Робочої групи ACI-NA з пом’якшення наслідків безпілотних літальних апаратів в аеропортах [1], групи безпеки безпілотних літальних апаратів [2] і Консультативного комітету FAA з безпілотників [3]. DJI також закликали інші компанії підтримати їх створення добровільного рішення Remote ID для органів влади для моніторингу дронів, подібного до системи DJI AeroScope, щоб забезпечити вирішення реальних проблем за роки до того, як законодавство зможе наздогнати технологію. Вони цього не зробили.

Уряди просуваються вперед у пошуках рішень для підвищення безпеки дронів, хоча й не так швидко, як хотілося б. У Сполучених Штатах FAA нарешті ввело в дію своє довго відкладене обов’язкове правило Remote ID для майже всіх дронів, і тепер вимагає обов’язкового тестування знань для кожного пілота. Проте мандат Конгресу щодо посилення обмежень повітряного простору для чутливих районів (процес, відомий як Розділ 2209) відстає від графіка більш ніж на чотири роки. У Європі загальноєвропейські правила поступово впроваджуються на початку цього року та завершуються. наприкінці 2022 року – обов’язкове виконання деяких елементів, до яких DJI закликали, зокрема компетентності пілотів, віддаленого ідентифікатора, геообізнаності та галузевих стандартів безпеки. Інші країни також на шляху до розумних правил, які відкриють більше повітряного простору для безпілотників, одночасно захищаючи авіаційну безпеку.

Звіт «Підвищення рівня безпеки» також виконав ще одну цінну функцію. DJI методично перевіряв наявні докази про те, що безпілотні літальні апарати нібито зазнавали зіткнень або малих зіткнень з літаками та гелікоптерами. Наше дослідження показало, що більшість «спостережень дронів» — і навіть «зіткнень дронів» — стосуються птахів, кажанів, повітряних куль або взагалі нічого. Через роки після найганебнішого інциденту з дроном, передбачуваного вторгнення безпілотника в лондонський аеропорт Гатвік, що призвело до скасування 1000 рейсів перед Різдвом 2018 року, влада не оприлюднила жодних доказів причетності до цього безпілотника.

Цей інцидент був найяскравішим прикладом загальної моделі: поява дрона може спровокувати сенсаційні новини, які стимулюють правові та регулятивні дії, але це рідко призводить до чесної оцінки того, що сталося, а тим більше до реальних уроків безпеки. Спростувавши деякі з найобурливіших неправдивих тверджень про дрони, ми зосередилися на тому, де покращення безпеки дронів може мати найбільший вплив: зменшення ризику конфлікту між дронами та гелікоптерами.

На відміну від літаків, які злітають і приземляються за передбачуваними траєкторіями з фіксованих місць, гелікоптери зазвичай літають нерегулярними маршрутами на менших висотах, з’являючись у спільному повітряному просторі без попередження. Інциденти в реальному світі показали, що навіть пілоти дронів з добрими намірами, намагаючись безпечно літати, можуть раптово опинитися в небезпечній близькості від гелікоптера. Це спонукало до нашого рішення встановити AirSense майже в усі наші споживчі дрони, що створює найнадійніше технологічне рішення, яке допомагає пілотам дронів триматися подалі від гелікоптерів.

Наше розширення AirSense було лише однією з 10 рекомендацій, перелічених у розділі «Підвищення безпеки». Жодна з них не була легкою; усі вони накладають витрати на виробників, пілотів або регуляторів. Через два роки вони залишаються критично важливими цілями для галузі – і ще є над чим працювати. Судіть самі:

1. DJI встановлюватиме приймачі AirSense ADS-B у всі нові дрони вагою понад 250 грамів

ГОТОВО. Приймачі AirSense вловлюють сигнали ADS-B від літаків і гелікоптерів і попереджають пілотів дронів DJI про ризик конфлікту. Ми виконали своє зобов’язання: технологія є стандартним обладнанням наших нових продуктів. Встановлення AirSense у наші дрони збільшує вартість і вагу, але воно довело свою цінність. Жоден інший виробник дронів не наслідував наш приклад.

2. DJI розробить нове автоматичне попередження для пілотів безпілотників, які літають на великих відстанях

ГОТОВО. У 2019 році компанія DJI оновила частину програмного забезпечення для керування польотом, щоб відстежувати відстань, яку дрон пролітає від пілота, а також його висоту та кут у небі, а також попереджає пілотів, коли вони більше не зможуть чітко бачити дрон достатньо добре, щоб уникати перешкод. Результати цього кроку були непереконливими, відгуки клієнтів неоднозначні, і ми оцінюємо, чи забезпечує ця функція відчутну перевагу безпеки, а не відволікає увагу.

3. DJI створить внутрішню групу стандартів безпеки, щоб відповідати нормативним вимогам і очікуванням клієнтів

ГОТОВО. Група зі стандартів безпеки DJI працювала з канадською владою, щоб зібрати добровільно надані дані про продуктивність дронів, щоб відповідати системі забезпечення безпеки транспорту Канади. DJI також підтримує роботу ASSURE, спонсорованого FAA центру передового досвіду з безпеки дронів, який ретельно перевіряє та моделює характеристики дронів для підвищення безпеки. Ми маємо намір і надалі використовувати подібні дані для розробки стандартів надійності та обслуговування, а також для моніторингу потенційних проблем.

4. Групи авіаційної промисловості повинні розробити стандарти для звітування про інциденти з дронами

В ПРОЦЕСІ. Уряди та приватні групи почали створювати центральні бази даних для звітів про випадки безпеки безпілотників, а також чіткі стандарти для їх оцінки. FAA відкрило свою анонімну програму звітності про авіаційну безпеку, щоб включити інциденти з дронами. У Великій Британії компанія Altitude Angel розпочала подібну програму «справедливої культури» для отримання анонімних повідомлень про інциденти з дронами.

5. Усі виробники дронів повинні встановити геозонування та дистанційну ідентифікацію

🔴 БЕЗ ПРОГРЕСУ. Базуючись на досвіді використання цих новаторських рішень безпеки, DJI закликали наших конкурентів також прийняти їх, щоб покращити нашу спільну мету щодо безпечного польоту дронів. З тих пір кілька урядових і галузевих груп погодилися, що геозонування є важливою функцією безпеки. Жоден інший виробник дронів не вжив цих заходів безпеки, і деякі, на жаль, рекламують свої продукти як простіші у використанні або більш потужні, ніж DJI, через відсутність у них геозон.

6. Уряди повинні вимагати дистанційну ідентифікацію

МАЙЖЕ ГОТОВО. Правило FAA Remote ID набуло чинності в квітні 2021 року, і зараз розробляються стандарти для його впровадження. Більшість пілотів безпілотних літальних апаратів поки що не повинні нічого робити, а перший функціональний термін для новостворених безпілотних літальних апаратів – вересень 2022 року. У Європі Remote ID є невід’ємною частиною правил Агентства авіаційної безпеки Європейського Союзу, які будуть повністю запроваджені. почне діяти наприкінці 2022 року. Поява вимог до U-space та UTM у всьому світі виводить цю вимогу на новий рівень у найближчі роки. В Японії Remote ID буде введено в дію в червні 2022 року одночасно з системою реєстрації дронів. Інші країни також спостерігають за цими подіями та просуваються з правилами Remote ID.

7. Уряди повинні вимагати зручного тестування знань для нових пілотів дронів

МАЙЖЕ ГОТОВО. У багатьох частинах світу професійні пілоти безпілотників уже зобов’язані проходити базові тести на знання, і тепер це поширюється також на пілотів-любителів. Федеральне авіаційне управління США (FAA) розробило Тест безпеки безпілотних літальних апаратів для відпочинку (TRUST – розумієте?) для аеронавігаційних знань і безпеки, що відображає розумний підхід до навчання та тестування пілотів безпілотників щодо основних принципів і правил, які вони повинні знати. Нові стандартизовані тести в ЄС були прийняті більшістю європейських країн, і інші країни, такі як Нова Зеландія, також просуваються вперед із власними системами тестування. Ми раді, що ініціатива DJI Knowledge Quiz у 2017 році намітила регуляторним органам шлях до розробки цілеспрямованого та прагматичного тестування, яке максимізує відповідність і знання безпеки під час використання технологій дронів.

8. Уряди повинні чітко визначити чутливі зони обмежень

В ПРОЦЕСІ. У Сполучених Штатах Конгрес вперше наказав FAA розробити прості та чіткі критерії для зон обмеження польотів безпілотників у 2016 році, у положенні, відомому як Розділ 2209, і далі закликав FAA встановити ці правила в 2018 році. Проте FAA досі не запропонував перший проект своїх правил для дотримання. Це означає, що критично важливі об’єкти, які заслуговують на захист, все ще піддаються вторгненню безпілотників невинними, несвідомими операторами. Це також залишає на місці неузгоджену мозаїку обмежень замість системи, яку легко зрозуміти, і тому її легко дотримуватися. Багато зацікавлених сторін у галузі авіації, технологій та інфраструктури закликали Федеральне авіаційне управління США (FAA) застосувати закон, і DJI готова встановити геозону для цих місць, щоб запобігти проникненню дронів у зони, які вважаються чутливими. У Європі ці дані будуть готові до кінця 2022 року. На відміну від цього, Австралія запустила єдине джерело даних про зони обмеженого доступу в 2019 році, і Нова Зеландія пропонує наслідувати цей приклад.

9. Місцевій владі має бути дозволено реагувати на загрози безпілотників, які є чіткими та серйозними

🔴 БЕЗ ПРОГРЕСУ. Створення правової бази для реагування на ці загрози виявилося складним у багатьох країнах. Втручання в будь-який літальний апарат у польоті, включно з безпілотником, вимагає спеціальних правових повноважень і накладає нові наслідки на будь-кого, хто це робить. У Сполучених Штатах ці повноваження були надані деяким федеральним агентствам, але не було досягнуто жодного прогресу в наданні повноважень державним і місцевим органам, які, найімовірніше, першими реагуватимуть на загрозу безпілотників.

10. Уряди повинні посилити дотримання законів, які забороняють небезпечну експлуатацію дронів

В ПРОЦЕСІ. Оскільки все більше державних установ прийняли систему AeroScope від DJI, вони змогли вжити примусових заходів проти пілотів дронів, які ймовірно порушили авіаційне законодавство. У США федеральна влада висунула звинувачення пілотам безпілотників, які увійшли в заборонений повітряний простір поблизу Суперкубка, а також пілоту, який врізався своїм безпілотником у вертоліт департаменту поліції Лос-Анджелеса. Незважаючи на те, що переважна більшість пілотів дронів літають безпечно та відповідально, DJI вважає, що оприлюднення цих та інших арештів є сильним стримуючим фактором проти небезпечних польотів.

Незважаючи на те, що ще так багато роботи, важливо пам’ятати, що дрони є найбезпечнішою формою авіації, яку коли-небудь знав світ. Пілоти безпілотників здійснили понад 88 мільйонів польотів безпілотників лише в США щороку, і жодного летального випадку не сталося. На відміну від будь-якого іншого виду авіації, рівень смертності для дронів дорівнює нулю.

Не буде перебільшенням сказати, що лідерство DJI у сфері безпеки є важливою причиною того, чому світове небо залишалося безпечним в епоху дронів. Оскільки наші продукти є найбільш широко використовуваними для особистого та професійного використання, наші рішення мають величезний вплив на безпеку всіх дронів. Від нормативно-правової підтримки до навчання пілотів і інноваційних технологій, DJI продовжує постійно вдосконалювати безпеку як для себе, так і для всієї індустрії дронів.