Хочете побачити коптер так, як його бачить інженер сервісного центру?

Го всередину!

Допоможемо розібратися в нутрощах БПЛА.

На фото ― найактуальніша модель DJI Mavic 3, розібрана на запчастини.

8 основних модулів

1. Промені або «ніжки» коптера. У квадрокоптера їх 4, тому перша частина назви ― квадро, від латинського ― чотири. На кожній встановлені основні двигуни з пропелерами. Пропелери обертаються в різні боки, тому необхідно встановлювати їх відповідно до позначок як на променях, так і на самих двигунах. Якщо переплутати – краш неминучий.

2. ESC модуль ― плата контролю основних двигунів та світлодіодів. Електронний регулятор швидкості роботи двигуна. Перетворює живлення акумулятора постійного струму на змінний струм.

3. GPS модуль ― відповідає за позиціонування квадрокоптера через супутниковий зв’язок Global Positioning System.

4. IMU модуль ― об’єднує комплекс датчиків: гіроскоп, акселерометр, компас тощо. Вони забезпечують фізичне положення квадрокоптера у просторі.

5. Vision-система складається з чотирьох датчиків (віженів) на рамці: 2 спереду й 2 ззаду. 2 віжени встановлені на нижній частині корпусу і 2 зверху, зміщені більше в задню частину корпусу.

Квадрокоптер має ще й інфрачервоні датчики на нижній частині корпусу. Вони не входять до Vision-системи, проте допомагають з'ясовувати відстань від дрона до поверхні.

6. Материнська плата. На ній зав’язана робота всіх електронних компонентів квадрокоптера. Знайдіть на фото деталь, де найбільше мікроелементів та роз'ємів. Це і є материнська плата. Саме до неї підключаються окремі модулі, вона ― основа.

7. Система охолодження ― складається радіатора та кулера. Необхідна, щоб квадрокоптер не перегрівся і жоден мікроелемент не перегорів.

8. Стабілізатор камери в зборі ― мало не найскладніший модуль системи. До нього входять: основна камера, зум камера, власна плата IMU, три двигуни стабілізатора камери (Yaw, Roll, Pitch), коаксіальний кабель, що підключає весь модуль до материнської плати, та демпферної вібророзв'язки.

Корпус ― не просто шматок пластику

На перший погляд може здатися, що корпус коптера ― пластикова оболонка, яку, за потреби, легко підклеїти самостійно. Але не все так просто. Інженери, які проєктували цей корпус, продумали кожну деталь. Наприклад, для ретельнішого захисту передніх, задніх та верхніх віженів були використані дрібні пластикової деталі спеціальної форми. 

Нижня, середня та верхня частини корпусу захищають електроніку від зовнішніх факторів, що можуть вплинути на роботу безпілотника.

Якісний ремонт дрібної тріщини корпусу коштуватиме недорого, але після нього безпілотник виконуватиме свої функції, як новий. Непрофесійний ремонт навіть дрібної поломки може призвести до повного псування нутрощів коптера.

Звичайно, створюють коптери і ремонтують їх звичайні люди, але, щоб відновлювати такі системи, необхідні: відповідна інженерна освіта, спеціальна підготовка за програмами виробників дронів та досвід, набутий у роботі з професіоналами.